Administrace - číselníky


Správa pásma

Správa pásma

V některých případech potřebujete vytvořit tzv. pásmo (časové období od - do), ve kterém chcete aby si klient mohl vybrat předem definované aktivity. Například chcete pronajímat tenisový kurt a klient si může vybrat termín podle svého uvážení.

Příklad použití: Tenisový kurt


Pronajímáte tenisový kurt od 8:00 do 18:00 a potřebujete, aby si v klient mohl vybrat a objednat hodinu podle svého výběru. Vytvoříte patřičné aktivity, například:
  • Tenis, délka: 60 min., místo: Tenisový kurt č.1
  • Tenis, délka: 30 min. , místo: Tenisový kurt č.1

Dále vytvoříte pásmo a vyplníte následující prvky ve formuláři:

  • začátek – začátek pásma (8:00)
  • konec – konec pásma (18:00)
  • barva pozadí a barva rámu – jaké pozadí a jaké orámování bude mít pásmo v rezervačním systému
  • místo – místo pro které je pásmo určeno (Tenisový kurt č.1)
  • aktivity – aktivity které lze na dané pásmo objednat (Tenis, délka: 60 min, Tenis, délka: 30 min)
  • aktivní – zda je pásmo vidět či nikoliv
  • uložíte vyplněný formulář kliknutím na tlačítko

Po uložení pásma bude v rezervačním systému vytvořena oblast – pásmo (8:00 – 18:00), ve kterém lze vytvořit objednávku pro akce (Tenis, délka: 60 min, Tenis, délka: 30 min)

Příklad použití: Pedikérský salón


Provozujete pedikérský salón a potřebujete, aby si klienti mohli sami vybrat službu kterou si chtějí objednat. Potřebujete přesně definovat období ve kterém lze uskutečnit objednávku.
Dále chcete aby si klienti mohli objednat tyto 3 služby:
  • Suchá pedikúra, délka: 60 min.
  • Parafín, délka: 60 min.
  • Francie na nehtech, délka: 90 min.

Místo konání je v provozovně pedikérského salonu. Pracovní doba salonu je od 8 do 16 hodin.

Zadání pásma do administrace

  1. Vytvoříte jednotlivé aktivity (viz. vytvoření nové aktivity)
  2. Vytvoříte pásmo
  3. Vyplníte začátek pásma (8:00)
  4. Vyplníte konec pásma (16:00)
  5. Zvolíte barvu pozadí a barvu rámu
  6. Zvolíte místo pro které je pásmo určeno (provozovna pedikérského salonu)
  7. Zvolíte aktivity které lze vybrat v daném pásmu. Vybrané aktivity musí korespondovat s vybraným místem v předchozím kroku (Suchá pedikúra, délka: 60 min., Parafín, délka: 60 min, Francie na nehtech, délka: 90 min).
  8. Zaškrtněte aktivní pásmo
  9. Uložíte vyplněný formulář kliknutím na tlačítko

Druhý den chcete aby si klient v pásmu (8 – 16 hod.) mohl objednat pouze jednu aktivitu (Suchá pedikúra, délka: 60 min.). Postup je stejný jako v kroku „Zadání pásma do administrace“, pouze vyberte jednu aktivitu místo tří. Další možnost je zkopírovat pásmo o 24 hodin a editovat nově vytvořené pásmo a odškrtnout nepotřebné aktivity.

Vytvořená pásma lze filtrovat podle zvoleného místa. Při rušení pásma se objednané aktivity neruší a kredity se klientům nevracejí. Pro jednodušší práci při vytváření pásem lze použít funkci kopírování pásma. Tato funkce zajistí zkopírování všech vlastností pásma o vybraný časový úsek. Pohodlně tak vyplníte třeba celý týden nebo měsíc.

Front (pohled ze strany klienta)

Zobrazení pásma – pásmo se v rezervačním systému zobrazuje jako pruh, který je podbarven vybranou barvou z administrace. Doporučujeme používat decentní barvy, aby si klient myslel že je to nějaké období kdy si může vybrat aktivitu a nepletl si tuto oblast s aktivitou.

Po najetí myši na pásmo se zobrazí detaily časového úseku. Zobrazí se čas začátku a aktivity které lze v tomto pásmu objednat. Po kliknutí na odkaz objednat aktivitu se zobrazí objednací formulář, kde se zobrazí všechny aktivity k objednání. V tomto formuláři proběhne kontrola jednotlivých aktivit na následující kolize:

  • Dostatečný počet kreditů
    Pro objednání akce musí mít klient na svém účtu dostatek kreditů. Pokud má méně než je cena aktivity, nelze ji objednat.
  • Kolize s jiným termínem
    V některých případech se může stát, že aktivita přesahuje svou délkou do již objednané aktivity, proto ji nelze objednat. Aktivity mohou mít rozdílnou délku a tak některé akce se vejdou do vybraného prostoru a některé ne. Aktivity která se nevejdou do volného prostoru a kolidují tak s jinou aktivitou nelze objednat.
  • Kolize s přesahem pásma
    Pokud vybíráte vhodný termín, v rezervačním systému vybíráte začátek aktivity. Pokud vyberete začátek akce blízko konce pásem, může se stát, že akce přesáhne pásmo. Takovou akci nelze objednat.

Pokud si vyberete aktivitu a odešlete objednací formulář, aplikace Vám zašle zprávu e-mailem jako potvrzení objednání. Záleží však jestli tuto možnost máte nastavenu. Nastavení provedete v zákaznické zóně – oprava údajů – nastavení.

Mé rezervace

V případě úspěšné rezervace, vidí klient tuto aktivitu v sekci Mé rezervace.